Juni 2020

In 2018 en 2019 heeft de Vrouw Dina, kunnen doen waarvoor het schip gerestaureerd is: varen met groepen en hen laten zien en actief laten meedoen in het rijlen en zeilen op een zeilschip van meer dan een eeuw oud.

In februari heeft het noodlot in de vorm van Corona toegeslagen en sindsdien ligt het schip werkeloos op de winter-ligplaats, zonder gasten maar ook zonder de noodzakelijke inkomsten om het schip in stand te houden. Gezien de leeftijd is aanpassen aan het “nieuwe normaal” vrijwel onmogelijk en het is maar de vraag of er een oplossing gevonden kan worden waarmee het schip in de vaart kan blijven. Al met al het ziet het er bleekjes uit.

Ondanks dat alles blijven de stichting en de huurder van het schip vertrouwen houden in de toekomst zodat varen en onderricht in het varen deze oude zee-tjalk tot de mogelijkheden blijft behoren.

Maart 2018

Er is al een tijdje aan gewerkt, maar eindelijk is het zover Stichting BETS is ANBI erkend. Dit geldt met terugwerkende kracht tot 1-1-2017. Het bestuur van de stichting is trots op deze mijlpaal.

One thought on “Blog